terms and conditions / Termes et conditions

Fees

Fees include all materials necessary for the workshops, lunches and coffee breaks during workshop days. Workshop fees do not cover transportation or accommodation.

Visas

Participants are responsible for any visas.

Payment

Payment will be made via bank transfer, by credit card or by PayPal.
Bank detailed information will be given via confirmation email.
Please indicate participant name and workshop in the transfer reference.
Please also note that all charges are the responsibility of the remitter.
Full payment is due within 4 working days after confirmation of registration.
Spaces are limited. If payment has not been received within the deadline, spaces will be released to other interested persons.

Cancellation

If you are unable to attend this event, you may send a substitute delegate in your place at no additional cost. Please advise us of any substitutions as soon as possible. The participation fee will not be reimbursed upon cancellation if done then less than one month of the workshop date.

ETC-LC will not be responsible for any loss or damage arising from any changes to or cancellation or rescheduling of the workshop. If the workshop is cancelled or rescheduled, ETC-LC will make every effort to contact every registered delegate. In case of cancellation or reschedule of a workshop, ETC-LC will reimburse the participant fee, keeping 15% as service charge.

ETC-LC reserves the right to cancel the programme due to unforeseen circumstances.

Notes

All workshops will only be confirmed if there is sufficient number of participants.
You are advised to make your travel plans on confirmation of the workshop from us.

 

 

Honoraires

Les frais incluent tous le matériel nécessaire pour les ateliers, ainsi que les déjeuners et pauses-café pris pendant les activités. Le transport et l’hébergement ne sont pas compris.

Visas

Les participants sont responsables de tous les visas.

Paiement

Le paiement sera effectué par virement bancaire, par carte bancaire ou par PayPal. Les coordonnées bancaires vous seront seront transmises par un email de confirmation. S’il vous plaît, pensez à indiquer le nom du participant et de l’atelier dans la référence du transfert. Veuillez également noter que tous les frais sont à la charge de l’expéditeur.
Le paiement complet est dû dans les 4 jours de travail après la confirmation de l’inscription.
Les places sont limitées. Si le paiement n’a pas été reçu dans les délais, des places seront libérés au profit d’autres personnes intéressées.

Annulation

Si vous êtes dans l’impossibilité d’assister à cet événement, vous pouvez envoyer une autre personne à votre place, sans frais supplémentaires en nous informant au préalable. Les frais de participation ne seront pas remboursés en cas d’annulation si cela se fait moins d’un mois avant l’atelier.

Le CFE-LC ne sera en aucune façon responsable de toute perte ou dommage découlant de toute modification ou d’annulation ou de report de l’atelier. Si l’atelier est annulé ou reporté, le  CFE-LC  fera tout son possible pour contacter chaque participant inscrit. En cas d’annulation ou de report d’un atelier, le  CFE-LC  remboursera les frais de participation, en conservant 15% de frais de service.

Le  CFE-LC  se réserve le droit d’annuler le programme en raison de circonstances imprévues.

Remarques

Les ateliers ne seront confirmés que s’il y a un nombre suffisant de participants.

Nous vous conseillons de faire vos plans de voyage après la confirmation de l’atelier.

Contactez nous

Centre de Formation Européen pour les Langues et la Culture

16, rue de Quéven, 31000 Toulouse, France

Téléphone : +33 5 34 67 53 59

Email: contact@cfe-lc.fr

Telephone (Dubai):+ 971 55 546 8754

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